CI-team Zuid-Oost-Nederland (ZON) (maart 2024)
Maastricht MUMC+/ Libra audiologie en communicatie Eindhoven/ Adelante Venlo
Wanneer komt iemand in aanmerking voor een CI?
Meer informatie over wie in aanmerking komt voor een CI bij CI-team ZON als volwassene vindt u hier: Wie komt in aanmerking? | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen aanmelding en operatie?
Welke merken CI worden er geplaatst?
Voor volwassenen vindt u de informatie over de merkkeuze hier:
Keuze voor het merk | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Hoe ziet het voortraject eruit?
Informatie over de vooronderzoeken bij volwassenen vindt u hier:
Vooronderzoeken | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Informatie over het voortraject bij kinderen vindt u hier:
Voortraject | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Hoe ziet de revalidatie eruit?
Informatie over de revalidatie bij volwassenen vindt u hier:
Revalidatie | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Informatie over de revalidatie bij kinderen vindt u hier:
Revalidatie | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Hoe ziet de nazorg eruit?
Informatie over de nazorg (evaluaties en opvolging) bij volwassenen vindt u hier:
Nazorg | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Informatie over de nazorg (evaluaties en opvolging) bij kinderen vindt u hier:
Evaluaties en opvolging | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Besteden jullie tijdens de revalidatie aandacht aan:
muziek 'leren' luisteren | ja |
telefoneren | ja, bij volwassenen |
functionaliteit CI | ja |
aanvullende hoorhulpmiddelen (solo, ringleiding, MT-stand etc.) | ja |
Anders, nl.:
- Lotgenotencontact, dit kan individueel geregeld worden.
- Verder organiseren we de informatiebijeenkomst “Kennismaken met het Cochleair Implantaat”. Hier leest u meer over de informatiebijeenkomst:
CI-informatiebijeenkomst | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Hoe kunnen patiënten jullie bereiken?
telefonisch | ja | binnen kantoortijden |
SMS | nee | |
op bezoek | ja | binnen kantoortijden |
ja | binnen kantoortijden |
Voor alle contactgegevens van alle locaties van het CI-team ZON zie hier:
Contact | Hersen+Zenuw Centrum (mumc.nl)
Binnen welke termijn reageren jullie op vragen van de klant?
Responstijd: In geval van spoed: zelfde werkdag. Anders: streven is om op dezelfde werkdag te antwoorden, indien dit niet lukt binnen max. 2 werkdagen.
Hoe is de technische ondersteuning bij problemen met het CI geregeld?
Indien op voorraad dezelfde werkdag of binnen +/- 2 dagen.
Indien niet voorradig, afhankelijk van firma: max. 1 week.
Ondersteuning wordt geleverd in Maastricht, Venlo of Eindhoven.
Na hoeveel jaar krijgt de klant een nieuwe processor?
+/- 5 jaar. We zorgen er altijd voor dat de CI-drager over een goedwerkende processor beschikt.
Hoe gaat het CI team om met het verstrekken van reserveonderdelen? Moet de klant hiervoor betalen of is het gratis?
De zendspoel lijkt het niet goed meer te doen, vervanging | gratis | |
De oplaadbare batterij is kwijtgeraakt, nieuwe | betalen | |
De oplaadbare batterij laadt niet meer goed op, vervanging | gratis | indien binnen garantie |
De kabeltjes zijn kapot, vervanging | gratis |